امام نقی

پایگاه تخصصی امام علی النقی::آشنایی مردم با امام علی النقی (ع) و سبک زندگی ایشان و همچنین تصاویر طرح جهانی لبیک یا علی النقی.

امام نقی

پایگاه تخصصی امام علی النقی::آشنایی مردم با امام علی النقی (ع) و سبک زندگی ایشان و همچنین تصاویر طرح جهانی لبیک یا علی النقی.

بایگانی
آخرین نظرات
۲۷
خرداد ۹۳
حکّ ام بنی العبّاس بسیار خودخواه و ریاست طلب بودند و برای دست یافتن به امیال نفسانی خود، از انجام هر کاری دریغ نمیورزیدند و هر روز به نوعی حرکت میکردند، خصوصاً نسبت به بنی هاشم و ائمّه اطهار علیهم السلام اذیّت و آزارهای روحی و جسمی زیادی روا میداشتند.

نی العبّاس بود و در زمان امامت حضرت ابوالحسن، امام علی النقی علیه السلام ریاست میکرد، برای آن که بنی هاشم را در جامعه، خوار و ذلیل جلوه دهد، روز عید فطر دستور داد تا تمام افراد بنی هاشم با پای برهنه جلوی خلیفه (یعنی؛ شخص متوکّل) همانند بَردگان، پیاده راه بروند.

و تصریح کرده بود بر این که حضرت ابوالحسن، علیّ بن محمّد علیهما السلام نیز باید همانند دیگر افراد بنی هاشم با پای برهنه حضور داشته باشد.

و چون حضرت ناراحتی داشت و نمیتوانست روی پای خود بایستد، با تکیه بر یکی از دوستانش حضور یافت.

بعد از آن عدّهای از بنی هاشم به حضرت عرض کردند: آیا یک نفر مستجاب الدّعوة در بین ما پیدا نمیشود تا با نفرین خود ما را از شرّ این طاغوت برهاند؟ ام علی النقی صلوات اللّه علیه فرمود: چرا، در این جامعه کسی هست که سر ناخنش از شتر حضرت صالح علیهماالسّلام گرامیتر خواهد بود که فریادی کشید و خداوند به قوم حضرت صالح وعده حتمی داد که ستمگران بیش از سه روز باقی نخواهند ماند و روز سوّم مؤمنین در أمان خواهند بود.

راوی افزود: و روز ( سوّم متوکّل عبّاسی کشته شد و با هلاکت او مؤمنین و بنی هاشم در أمان و آسایش قرار گرفتند.

( ۵۱ برگرفته از کتاب دانستنی های امام علی النقی علیه السلام

منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی