امام نقی

پایگاه تخصصی امام علی النقی::آشنایی مردم با امام علی النقی (ع) و سبک زندگی ایشان و همچنین تصاویر طرح جهانی لبیک یا علی النقی.

امام نقی

پایگاه تخصصی امام علی النقی::آشنایی مردم با امام علی النقی (ع) و سبک زندگی ایشان و همچنین تصاویر طرح جهانی لبیک یا علی النقی.

بایگانی
آخرین نظرات
۲۶
خرداد ۹۳
مرحوم قطب الدّین راوندی، طبرسی، ابن حمزه طوسی و برخی دیگر از بزرگان رضوان اللّه تعالی علیهم آوردهاند: یحیی بن زکریای خزاعی به نقل از ابوهاشم جعفری – یکی از اصحاب حدیث میباشد – حکایت کند: روزی از روزها به همراه حضرت ابوالحسن، امام علیّ علی النقی علیه السلام به بیرون شهر سامراء، جهت ملاقات با بعضی از طالبیّین خارج گشتیم.

پس در بیابان ساعتهائی را ماندیم و برای حضرت فرشی را پهن کردند و امام علیه السلام روی آن نشست؛ و من نیز در نزدیکی آن حضرت نشستم و با یکدیگر مشغول سخن گفتن شدیم.

و من در بین صحبتها و مذاکرات، اظهار داشتم: یا ابن رسول اللّه! همان طور که اطّلاع دارید، من تهی دست هستم و زندگی خود و خانوادهام را به سختی سپری میکنم.

ادی علیه السلام همین که سخن مرا شنید، دست مبارک خود را به سمت جائی که نشسته بود، دراز نمود و مشتی از ریگهای بیابان را برداشت و به من داد و فرمود: ای ابوهاشم! با این مقدار، زندگی و معاش خود را بگذران که خداوند متعال بر تو توسعه و برکت در روزی، عطا گرداند.

و سپس افزود: سعی کن که این موضوع، محرمانه و مخفی بماند و برای کسی بازگو و فاش نگردد.

ابوهاشم گوید: چون آن ریگها را در جیب خود ریختم و هنگامی که به منزل بازگشتم، نگاهی به آنها انداختم، پس دیدم که همچون طلای سرخ صیقل و جلا داده شده میدرخشد.

فردای آن روز یکی از آشنایان زرگر را به منزل آوردم تا آن ریگها را امتحان و آزمایش کند.

همین که زرگر آنها را مورد آزمایش قرار داد گفت: اینها از بهترین نوع طلای سرخ است که به این شکل در آمده است، آنها را از کجا و ( چگونه به دست آورده ای؟! در جواب، به او گفتم: اینها از قدیم الایّام نزد ما بوده است.

( ۲۵ برگرفته از کتاب دانستنی های امام علی النقی علیه السلام     منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی