امام نقی

پایگاه تخصصی امام علی النقی::آشنایی مردم با امام علی النقی (ع) و سبک زندگی ایشان و همچنین تصاویر طرح جهانی لبیک یا علی النقی.

امام نقی

پایگاه تخصصی امام علی النقی::آشنایی مردم با امام علی النقی (ع) و سبک زندگی ایشان و همچنین تصاویر طرح جهانی لبیک یا علی النقی.

بایگانی
آخرین نظرات
۲۶
خرداد ۹۳
حلم و بردباری از ویژگیهای مهمی است که مردان بزرگ، به ویژه رهبران الهی که بیشترین برخورد و اصطکاک را با افراد نادان و نابخرد و گمراه داشتند، از آن برخوردار بوده و در پرتو این خلق نیکو افراد بسیاری را به سوی خود جذب کردند.

امام علی النقی علیه السلام همچون نیاکان خود در برابر ناملایمات بردبار بود و تا جایی که مصلحت اسلام ایجاب می کرد با دشمنان حق و ناسزاگویان و اهانت کنندگان به ساحت مقدس آن حضرت، با بردباری برخورد می کرد.

- بریحه – عباسی که از سوی دستگاه خلافت به سمت پیشنمازی مکّه و مدینه منصوب شده بود از امام علی النقی علیه السلام نزد متوکل سعایت کرد و برای او نوشت: – اگر نیازی به مکّه و مدینه داری، – علی بن محمّد – را از این دو شهر بیرون کن؛ زیرا او مردم را به سوی خود خوانده و گروه زیادی از او پیروی کرده اند.

- بر اثر سعایتهای پی درپی – بریحه – متوکّل امام را از کنار حرم جد بزرگوارش رسول خدا صلی الله و علیه و آله تبعید کرد.
هنگامی که امام علیه السلام از – مدینه – به سمت – سامرّا – در حرکت بود - بریحه – نیز او را همراهی کرد.

در بین راه – بریحه – رو به امام علیه السلام کرد و گفت: – تو خود می دانی که عامل تبعید تو من بودم.
با سوگندهای محکم و استوار سوگند می خورم که چنانچه شکایت مرا نزد امیرالمؤمنین یا یکی از درباریان و فرزندان او ببری، تمامی درختانت را (در مدینه) آتش می زنم و بردگان و خدمتکارانت را می کشم و چشمه های مزرعه هایت را از بین خواهم برد و بدان که این کارها را خواهم کرد.

- امام علیه السلام متوجّه او شد و فرمود: – نزدیک ترین راه برای شکایت از تو این بود که دیشب شکایت تو را نزد خدا بردم و من شکایت از تو را که بر خدا عرضه کردم نزد غیر او از بندگانش نخواهم برد.
- - بریحه – چون این سخن را از امام علیه السلام شنید، به دامن آن حضرت افتاد و تضرّع و لابه کرد و از او تقاضای بخشش نمود.
امام علیه السلام فرمود: تو را بخشیدم.   منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی